معرفی راه‌های تضمینی درمان جوش صورت

دسته بندی ها : مقالات

داشتن پوستی صاف و شفاف باعث افزایش اعتماد‌به‌نفس می‌شود. همه افراد در طول عمر خود با عارضه‌های مختلف پوستی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. درمان جوش صورت بستگی به دلیل بروز آن دارد. برخی از آکنه‌هایی که با تغییرات هورمونی رخ می‌دهد، فقط تحت‌نظر پزشک درمان می‌شود. در این مقاله به بررسی راه‌های درمان برای انواع آکنه‌ها پرداخته‌ایم. با رعایت نکات گفته‌شده در این مقاله برای همیشه از شر جوش‌های صورت خلاص شوید.

معرفی راه‌های درمان سریع جوش صورت

از بین بردن جوش بلوغ با لوسیون‌ها و ماسک‌های صورت

در دوران بلوغ به‌دلیل تغییرات هورمونی، فعالیت غدد چربی افزایش پیدا می‌کند. با افزایش میزان دفع سموم بدن و ترشح چربی، غدد و منافذ روی پوست بسته می‌شود. همین امر موجب بروز غده‌های قرمزرنگ و دردناک یا اصطلاحاً آکنه می‌شود.

درمان آکنه دوران بلوغ نقش بسزایی در افزایش اعتمادبه‌نفس دارد. والدین در این دوران تغییرات نوجوانان را باید جدی بگیرند و تا حد امکان، عبور از این دوران سخت را برای فرزند خود آسان کنند. اولین قدمی که برای درمان جوش بلوغ استفاده می‌شود، شست‌وشوی صورت با لوسیون و پن مخصوص صورت است.

در دومین مرحله، اگر شدت آکنه‌ها بیشتر از حالت طبیعی باشد، باید با مراجعه به پزشک، داروی مناسبی مانند آنتی‌بیوتیک یا راکوتان مصرف کرد یا روش‌های لایه‌برداری کلینیکی را پیش برد. درمان آکنه با روش‎‌های درست و اصولی و گذر از دوران بلوغ، سبب می‌شود تا جای جوش یا آکنه روی صورت باقی نماند.

استفاده از لوسیون و بهترین پماد برای جوش صورت دوران بلوغ

استفاده از لوسیون و بهترین پماد برای جوش صورت دوران بلوغ

درمان جوش‌های سر‌سیاه؛ استفاده از دارو‌های حاوی سالیسیلیک اسید

هنگامی که منافذ اطراف فولیکول مو باز باشند، غدد سبوم با ترشح چربی این منافذ را پر می‌کند و با پوست مرده صورت موجب مسدود شدن آن می‌شود. رنگ سیاه جوش‌ها به‌دلیل اکسید شدن چربی درون منافذ پوست است. این جوش‌ها دردناک نیست و اطراف آن ظاهری طبیعی دارد.

به‌طورکلی، ترشح غیر‌طبیعی چربی، به‌دلیل تغییرات هورمونی است. بهترین راه برای کنترل چربی پوست، شست‌وشو با لوسیون‌های مخصوص و پاک‌کننده‌های حاوی سالیسیلیک اسید و تونر‌های حاوی بنزوئیل پروکساید است. شست‌وشوی صورت باعث جلوگیری از افزایش جوش‌ها می‌شود.

برای داشتن پوستی سالم و جوان توصیه می‌کنیم در کنار رعایت روتین پوستی مناسب برای کاهش چربی، با یک پزشک متخصص مشورت کرده و از مزایای لیزر های جوانسازی و درمانی نیز بهره ببرید. با رعایت این نکات، پوستی صاف، جوان و بدون جوش سر‌سیاه خواهید داشت.

استفاده از ماسک برای جوش صورت و از بین بردن آن 

استفاده از ماسک برای جوش صورت و از بین بردن آن

از بین بردن جوش‌های سرسفید؛ حذف باکتری عامل آکنه

جوش‌های سر‌سفید جزو خفیف‌ترین نوع جوش‌های صورت محسوب می‌شود، ولی در ظاهر پوست تاثیر منفی می‌گذارد. تغییرات هورمونی و افزایش چربی ترشح‌شده روی پوست، اصلی‌ترین عامل بروز جوش‌های سر‌سفید است.

بر‌خلاف جوش‌های سر‌سیاه، ترکیب چربی و پوست‌های مرده در معرض هوا قرار نمی‌گیرد و اکسید نمی‌شود. به همین دلیل ظاهری سفید دارد. برای درمان جوش‌های سر‌سفید باید صبر و حوصله داشته باشید.

بهترین راه برای درمان جوش‌های سر سفید، کنترل چربی پوست در ناحیه پیشانی و بینی با استفاده از تونر و پاک‌کننده‌های مخصوص ضد‌جوش است. کلینیک‌های تخصصصی پوست و مو با خرید دستگاه های مراقبت از پوست انواع خدمات مراقبتی، زیبایی و جوان‌سازی پوست را به شما عزیزان ارائه می‌کنند.

همچنین، محصولات حاوی بنزوئیل پروکساید باعث از بین رفتن باکتری عامل آکنه می‌شود و چربی پوست را مهار می‌کند. سرم حاوی سالیسیلیک اسید نیز سلول‌های مرده پوست را لایه‌برداری می‌کند و از ترکیب آن با غدد چربی و ایجاد التهاب جلوگیری می‌شود.

تجمع چربی در منافذ پوست؛ علت ایجاد جوش سرسفید

تجمع چربی در منافذ پوست؛ علت ایجاد جوش سرسفید

ترفند‌هایی برای از بین بردن جوش پاپول و پاسچول

هنگامی که منافذ پوست بسته باشد، باکتری و آلودگی درون منافذ باقی می‌ماند. گلبول‌های سفید برای مبارزه با عفونت واکنش نشان می‌دهند. جوش پاپول یا التهاب‌های قرمز و آکنه پاسچول (التهاب چرکی) به همین دلیل به وجود می‌آید. ناحیه اطراف جوش‌، برآمده و دردناک می‌شود و با جوش سر‌سفید یا سر‌سیاه متفاوت است.

در قدم اول، بهترین راه برای کنترل آکنه فعال، مراقبت‌های روتین روزانه است. نباید روی پاپول و پاسچول مواد آرایشی بزنید؛ زیرا موجب افزایش التهاب آن می‌شود. برای درمان سریع، طبق نظر پزشک متخصص می‌توان از دستگاه‌های کلینیکی مانند دستگاه shr لیزر استفاده کرد.

دستگاه لیزر به درمان سریع و بدون بازگشت آکنه فعال کمک می‌کند و اسکار ناشی از جوش را از بین می‌برد. البته انتخاب این روش‌های درمانی حتماً باید تحت‌نظر پزشک متخصص و با بررسی علت بروز آکنه انجام شود.

بهترین روش درمان جوش پاپول صورت با لیزر

بهترین روش درمان جوش پاپول صورت با لیزر

آیا جوش ندولار و آکنه کیستیک درمان دارد؟

آکنه ندولار و کیستیک، جزو آکنه‌‌های التهابی هستند و برای درمان آن‌ها هفته‌ها و حتی ماه‌ها زمان لازم دارد. ندول‌ها ممکن است به شکل توده‌های قرمزرنگ یا هم‌رنگ پوست و دردناک باشند؛ ولی کیست و آکنه‌های کیستیک، ضایعات بزرگ و پر از چرک مانند جوش بزرگ هستند. تشخیص ندول با کیست، ساده نیست؛ زیرا وضعیتی مشابه برای پوست به وجود می‌آورد.

علت بروز جوش ندولار و کیستیک، تجمع باکتری با چربی پوست در منافذ صورت است. همین اتفاق باعث ایجاد عفونت و التهاب شدید در زیر پوست می‌شود. هیچ‌کدام از ماسک‌های صورت و درمان‌های موضعی روی جوش ندولار و آکنه کیستیک اثر نمی‌گذارد. به‌ همین دلیل حتماً باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کرد.

جدید‌ترین روش درمان آکنه‌های فعال در کلینیک‌های تخصصی پوست، دستگاه پلاسمای فرکشنال است. این دستگاه برای از بین بردن جای آکنه نیز تاثیر دارد. بعد از آزمایش‌های تجویز‌شده برای تشخیص نوع آکنه، پزشک متخصص روش لازم را برای درمان بیمار انجام می‌دهد.

هایفو؛ بهترین روش درمان آکنه کیستیک صورت

هایفو؛ بهترین روش درمان آکنه کیستیک صورت

از بین بردن جوش برای همیشه با استفاده از روش تضمینی دستگاه لیزر

در این مقاله به بررسی راه‌های مختلف برای درمان جوش صورت پرداختیم. تشخیص نوع آکنه و دلیل آن در انتخاب روش درمان بسیار اهمیت دارد. قبل از انتخاب هر روش درمانی، باید با آزمایش‌های لازم در‌مورد نوع جوش و علت آن آگاه شوید.

جوش دوران بلوغ، جوش‌های سر‌سیاه یا سر‌سفید، با درمان‌های معمولی و در طول زمان درمان می‌شوند. مهم‌ترین دلیل بروز آن‌ها، افزایش ترشح چربی پوست در منافذ است؛ اما آکنه پاسچول، پاپول، کیستیک و ندولار به آکنه‌های التهابی معروف‌اند و دوره درمان آن‌ها طولانی است.

مهم‌ترین راه درمانی که پزشک‌های متخصص پوست برای درمان این عارضه‌های پوستی به‌ کار می‌برند، لیزر است. لیزر آکنه‌های فعال را از بین می‌برد و جای زخم ناشی از درمان آن را با سایر روش‌های لایه‌برداری شیمیایی برای همیشه پاک می‌کند. اگر شما نیز تجربه‌ای در استفاده از این روش دارید، نظر خود را در قسمت کامنت یادداشت کنید تا ما و سایر خوانندگان از تجربیات شما بهره‌مند شویم.

شماره تماس مجموعه

با ما در ارتباط باشید واحد پشتیبانی آفا آماده پاسخگویی به سوالات شما کاربران گرامی است.

نظرات کاربران

نظرات شما برای آفا ارزشمند است. لطفاً نظرات خود را برای ما بنویسید.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “معرفی راه‌های تضمینی درمان جوش صورت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *