ضخیم شدن مو بعد از لیزر؛ رعایت نکات مهم در قبل و بعد لیزر بدن

دسته بندی ها : مقالات

قصد لیزر موهای زائد بدنتان را دارید و نگران ضخیم شدن آن‌ها هستید؟ نگرانی شما کاملا طبیعی است. بر خلاف عقیده و باور بعضی‌ از افراد، لیزر موهای زائد ممکن است گاهی باعث ضخیم شدن موها و تشدید آن‌ها شود. البته این موضوع هنگامی رخ می‌دهد که شما اطلاعات و نکات لازم در مورد شرایط و موارد مهم قبل از انجام لیزر را بررسی نکرده باشید. اگر به دنبال علت ضخیم شدن مو بعد از لیزر هستید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله به بررسی علت ضخیم شدن موهای زائد پس از لیزر و راه‌های جلوگیری از این موضوع خواهیم پرداخت.

علت ضخیم شدن مو پس از انجام لیزر

نحوه عملکرد لیزر بدن؛ بهترین روش از بین بردن موهای زائد

پیش از آن‌که بخواهیم به بررسی علت صخیم شدن تار مو بعد از لیزر بپردازیم، بهتر است ببینیم لیزر موهای زائد چیست و چگونه عمل می‌کند. استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین روش‌های رفع موهای بدن است.

در این روش، اشعه‌های دستگاه لیزر با طول موج مختلف روی ملانین‌های موجود در ریشه مو تاثیر می‌گذارد. این موضوع باعث ضعیف شدن آن‌ها و در نهایت از بین رفتن ریشه موهای زائد می‌شود. دستگاه‌های مختلفی از انواع لیزر برای رفع موهای زائد بدن وجود دارد؛ پزشک متخصص باتوجه‌به میزان رشد موهای زائد و ضخامت آن‌ها، دستگاه مناسبی را برای این کار انتخاب خواهد کرد.

بررسی علت زیاد شدن مو بعد از لیزر در آفا

علت زیاد شدن مو بعد از لیزر؛ افزایش فشار خون و انرژی فولیکول‌ها

برخی افراد تجربه افزایش ضخامت مو بعد از لیزر را دارند. ضخیم شدن مو‌های زائد پس از لیزر به فاکتورهای بسیار مهمی بستگی دارد. انجام لیزر و رفع موهای زائد در بعضی از افراد باعث افزایش میزان فشار خون در پوست آن‌ها می‌شود. این موضوع سبب افزایش انرژی وارد شده به فولیکول‌ها و ریشه‌های مو می‌شود. در نهایت ضخامت موهای زائد افزایش پیدا می‌کنند.

در صورت حساسیت فولیکول‌های پوست افراد به انرژی و امواج مغناطیسی لیزر، نتیجه معکوسی اتفاق خواهد افتاد و علت ضخیم شدن تار مو به همین موضوع است. بهم‌ریختگی هورمون‌های بدن در خانم‌ها نیز می‌تواند باعث افزایش ضخامت مو پس از لیزر شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل هرگونه اقدام برای حذف موهای زائد، کلیه آزمایش‌های هورمونی بدن را انجام دهید تا به نتیجه مطلوب و دلخواه خود از انجام لیزر دست یابید.

علت ضخیم شدن مو بعد از لیزر

عوامل موثر در ضخیم شدن موی صورت بعد از لیزر

در این قسمت علت زیاد شدن مو بعد از لیزر را با هم بررسی می‌کنیم. لیزر با استفاده از امواج نور، با پوست ارتباط برقرار می‌کنند و با بررسی موهای زائد بدن و ریشه‌های آن شروع به از بین بردن آن‌ها می‌کنند. هر چقدر موهای سطح پوست شما بلندتر باشد، نبرد با آن‌ها سخت‌تر خواهد بود. بهتر است قبل از انجام لیزر، کلیه موهای زائد خود را با تیغ شیو کنید؛ از این طریق ضخامت آنها کمتر می‌شود و نتیجه حاصل از انجام لیزر بسیار بهتر خواهد بود. از عوامل تاثیرگذار در افزایش ضخامت مو پس از لیزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ و ضخامت موهای زائد تحت درمان
  • نوع دستگاه لیزر و طول موج آن
  • میزان تخصص پزشک در انجام لیزر
  • مشکلات هورمونی بدن
  • رنگ پوست مراجعه کننده

توجه داشته باشید ضخامت و کوتاهی مو در انجام لیزر بسیار مهم است؛ اما به‌هیچ‌عنوان برای از بین بردن موهای زائد خود در دوران لیزر از اپلاسیون استفاده نکنید. این کار باعث تحریک ریشه‌های مو شده و پس از انجام لیزر، موهای بدن شما با ضخامت بیشتری به رشد خود ادامه خواهند داد. کیفیت دستگاه لیزر موهای زائد نیز از یک علت زیاد شدن مو بعد از لیزر نیز به شمار می‌رود. دستگاه shr لیزر یکی از مناسب ترین و با کیفیت ترین دستگاه های لیزر برای از بین بردن موی زائد است.

ضخیم شدن مو بعد از لیزر در چه افرادی بیشتر اتفاق می‌افتد؟

افرادی با داشتن بیماری‌های هورمونی یا بیماری‌های مانند هیرسوتیسم و هایپرتریکوز پس از انجام لیزر بی‌شک با مشکل ضخامت مو پس از انجام لیزر مواجه می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم در جلسه‌های مشاوره قبل از انجام لیزر شرکت کنید و با اطمینان خاطر لیزر موهای زائد بدنتان را انجام دهید.

دستگاه نامرغوب، علت سفید شدن موهای زائد بعد از لیزر

راه‌های جلوگیری از ضخیم شدن مو بدن قبل و بعد لیزر؛ پرهیز از سولاریوم و اپیلاسیون

احتمال ضخیم شدن موهای زائد پس از انجام لیزر در افرادی که از سلامت کامل برخوردارند بسیار کم است؛ اما نکته مهم این است که همه افراد برای جلوگیری از ضخیم شدن موهای زائد پس از لیزر باید به نکات مهمی توجه کنند. این نکات شامل موارد زیر هستند:

  • پیش از لیزر پوست خود را در معرض شدید آفتاب قرار ندهید
  • به هیچ عنوان چند ماه قبل از لیزر و در حین دوره لیزر به سولاریوم مراجعه نکنید
  • چند هفته قبل و بعد از لیزر از لایه برداری پوست بپرهیزید
  • اپلاسیون دو ماه قبل از لیزر و بعد از انجام لیزر ممنوع است
  • از مصرف آنتی بیوتیک‌ها یک هفته قبل از لیزر خودداری کنید

برای دست‌یابی به نتیجه بهتر، از فعالیت بدنی بسیار بالا در روزهای قبل از لیزر بپرهیزید؛ زیرا با این کار فشار خون را بالا می‌برید و انرژی بالایی به فولیکول‌های مو وارد می‌کنید. این مسأله خود به‌تنهایی باعث ضخامت مو بعد از لیزر موهای زائد بدن خواهد شد.

بررسی ضخیم شدن موهای کرکی صورت در آفتاب فروزان آریا

پس از لیزر موهای بدن نگران ضخامت موهای زائد خود نباشید!

در این مطلب شما را با علت ضخیم شدن مو بعد از لیزر و راه‌های جلوگیری از آن آشنا کردیم. همان‌طور که مطالعه کردید دلایل بسیاری برای ضخیم شدن تار مو پس از لیزر وجود دارد. یکی از این نکات، انتخاب دستگاه لیزر است. با انتخاب یک دستگاه قوی و مطمئن، از کلیه عوارض پس از لیزر در امان باشید.

سفارش و خرید دستگاه‌هایی با کیفیت و قابلیت‌های ویژه برای کلینیک زیبایی یا مطب پزشکی خود  را به شرکت آفتاب فروزان آریا را بسپارید. مجموعه آفا با بیش از 15 سال سابقه در زمینه تجهیزات پزشکی، بهترین خدمات را به شما ارائه خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصول موردنطر می‌توانید با شماره 02188107070 تماس بگیرید.

شماره تماس مجموعه

با ما در ارتباط باشید واحد پشتیبانی آفا آماده پاسخگویی به سوالات شما کاربران گرامی است.

نظرات کاربران

نظرات شما برای آفا ارزشمند است. لطفاً نظرات خود را برای ما بنویسید.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ضخیم شدن مو بعد از لیزر؛ رعایت نکات مهم در قبل و بعد لیزر بدن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *