آشنایی کامل با لیزر ای پی ال برای لک صورت

دسته بندی ها : مقالات

لکه‌های قهوه‌ای که روی پوست صورت، گردن و بدن قرار گرفته اند، زیبایی و سلامتی شما را تحت تاثیر قرار داده و از روحیه و اعتماد به نفستان هم می‌کاهد. این لکه‌های قهوه‌ای در اغلب اوقات، به دلیل بیماری هایپرپیگمنتیشن روی پوست شما ایجاد می‌شوند. شاید در گذشته برای درمان لک صورت، روش موثری وجود نداشت؛ اما حالا لیزر آی پی ال برای لک صورت، یک راه درمانی سریع و تاثیرگذار شناخته می‌شود. می‎‌خواهید در مورد این روش بیشتر بدانید؟ با ما همراه باشید تا با کاربردهای مختلف آی پی ال آشنا شوید.

لیزر آی پی ال

لکه‌های قهوه‌ای که روی پوست صورت، گردن و بدن قرار گرفته اند، زیبایی و سلامتی شما را تحت تاثیر قرار داده و از روحیه و اعتماد به نفستان هم می‌کاهد. این لکه‌های قهوه‌ای در اغلب اوقات، به دلیل بیماری هایپر پیگمنتیشن روی پوست شما ایجاد می‌شوند. شاید در گذشته برای درمان لک صورت، روش موثری وجود نداشت؛ ولی حالا با پیشرفت تکنولوژی بهترین دستگاه لیزر برای از بین بردن لک صورت تولید شده که یک راه درمانی سریع و تاثیرگذار شناخته می‌شود.

بهترین دستگاه لیزر برای لک صورت برای از‌بین‌بردن انواع لکه‌ها و جای جوش کاربرد دارد. انواع دستگاه لیزر لک صورت متناسب با نوع بیماری پوستی برای توسط پزشک متخصص استفاده می‌شود. برای این‌کار پزشک ابتدا با انجام آزمایش‌های مختلف نوع بیماری و لکه را شناسایی کرده، سپس برای درمان آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

آی پی ال؛ دستگاه از بین بردن لک صورت

در بسیاری از افراد لک صورت و بدن، به تدریج رفع و یا تا حدودی کمرنگ می‌شود. با این حال اگر لک‌ها، در طول زمان درمان نشده و بهبود نیافت، بیمار باید به یک پزشک متخصص مراجعه کند. در چنین شرایطی پزشک با در نظر گرفتن حال بیمار، روش‌هایی را برای درمان ناحیه آسیب دیده تجویز خواهد کرد. این روش‌ها می‌توانند شامل لایه‌برداری شیمیایی، اسید آزلائیک، میکرودرم ابریژن، لیزر لک صورت  آی پی ال و درمان پیسی با لیزر باشد.

IPL از عبارت Intense Pulse Light گرفته شده و به معنای سیستم‌های نوری شدید پالسی است. این سیستم‌های نوری از لیزر تقلید می‌کنند، اما خود لیزر نیستند. پس می‌توان گفت که عبارت لیزر آی پی ال، در اصل یک لغت غلط بوده و سیستم نوری شدید پالسی یک تکنولوژی است.

درمان ملاسما با لیزر؛ رایج‌ترین نوع لک صورت

ملاسما اغلب به دلیل اختلال‌های هورمونی یا تیروئیدی ایجاد شده و از عوارض رایج دوران بارداری است. این نوع از بیماری بصورت لک، روی صورت و شکم ظاهر شده و درمان آن نیز به نسبت دیگر انواع هایپرپیگمنتیشن، سخت‌تر است. برای درمان این بیماری، معمولا از کرم و پماد‌های مختلف استفاده می‌شود. درمان لک صورت با لیزر هنگامی تجویز خواهد شد که درمان‌های عادی جوابگو نباشد.

آی پی ال برای جای جوش؛ لکه‌های ناشی از التهاب و مشکلات پوستی

این لکه‌ها اغلب به دلیل آسیب و التهاب در پوست ایجاد شده و از عوارض بیماری‌هایی چون آریتم مولتی فرم، آکنه، جوش و پسوریازیس هستند. در اکثر موارد هایپرپیگمنتیشن ناشی از التهاب، بعد از بهبودی پوست بهتر می‌شود. به‌همین دلیل لیزر لک های صورت التهاب و مشکلات پوستی انجام نمی‌شود مگر آن‌که جای جوش آن روی صورت باقی مانده باشد.

لکه‌های خورشیدی؛ از بین بردن لک صورت با دستگاه

این لکه‌ها همانطور که از نام آن‌ها پیدا است، به دلیل قرار گرفتن مداوم فرد در تابش شدید نور خورشید روی پوست ظاهر می‌شوند. این لکه‌های خورشید که به آن‌ها، لکه‌های کبدی هم می‌گویند اغلب در افراد مسن بروز می‌کنند. لیزر ای پی ال برای لک صورت کاربرد دارد. با‌این‌حال، به‌کار‌گیری این روش فقط با نظر پزشک قابل انجام است.

لیزر ipl برای لک صورت؛ آخرین راه برای داشتن پوستی صاف

در بسیاری از اشخاص لک صورت بعد از مدتی، محو شده یا بسیار کمرنگ می‌شود. پزشکان متخصص به افراد درگیر به بیماری لک صورت یا بدن توصیه می‌کنند، تا حد امکان در معرض آفتاب قرار نگرفته و از کرم‌های ضد آفتاب قوی و استاندارد استفاده کنند. اما اگر لک در طول زمان محو نشده و از بین نرفت، پزشک یکسری روش درمان برای محو شدن لک، از ناحیه مورد نظر تجویز می‌کند. یکی از روش‌های درمانی استفاده از بهترین دستگاه لیزر برای لک صورت است. لیزر ipl برای لک صورت از امواج استفاده کرده و به لایه‌ها پوست نفوذ می‌کند. این دستگاه برای موارد دیگری نیز کاربرد دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم.

آیا دستگاه لیزر آی پی ال خوب است

معرفی برخی از کاربرد‌های دستگاه آی پی ال

در حال حاضر دستگاه آی پی ال، از بهترین فناوری‌ها برای درمان ضایعات و مشکلات پوستی محسوب می‌شود. ضایعات و مشکلات پوستی که با روش‌های متداول پماد یا کرم رفع نمی‌شوند، از طریق تکنولوژی درمان لک با لیزر قابل درمان هستند. این مشکلات شامل:

  • جوانسازی پوست
  • رفع لکه‌های ناشی از آفتاب سوختگی
  • درمان چین و چروک
  • درمان منافذ باز پوست
  • از بین بردن مو‌های زائد
  • رفع قرمزی‌های پراکنده پوست
  • رفع کک و مک
  • درمان لکه‌های مادرزادی و ماه گرفتگی

این درمان حتی برای سنین بالا نیز کاربرد داشته و با استفاده از آن، لک‌هایی که روی پوست ایجاد شده، قابل درمان است.

چگونگی درمان لک صورت با دستگاه آی پی ال

سیستم‌های نوری متراکم پالسی، فلش‌های لامپ زنون بوده که یک نور پیوسته و چند طول موجی ایجاد می‌کنند. این نور می‌تواند، روی ساختار‌های مختلف پوست اثرات گوناگون و مثبتی بگذارد. به عبارتی می‌توان گفت که نور آی پی ال، روی لایه اول پوست (اپیدرم) هیچ تاثیری نگذاشته و در حقیقت با نفوذ به لایه دوم پوست (درم)، آن را از اعماق بازسازی می‌کند. به‌همین دلیل است که به‌عنوان لیزر لک صورت نیز شناخته می‌شود. بسته به نوع لک صورت، درمان نیز متغیر است. برای مثال اگر لک صورت با لایه‌برداری کلینیکی درمان شود، پزشک استفاده از دستگاه میکرودرم ابریژن را پیشنهاد خواهد کرد.

لیزر آی پی ال برای جای جوش

استفاده از دستگاه آی پی ال برای چه افرادی مناسب نیست؟

آی پی ال برای جای جوش نیز استفاده می‌شود. ولی شناخت دلیل مشکلات و ضایعات پوستی در روند درمان تاثیر‌گذار است. به‌طور‌کلی، اگر بیمار هر یک از شرایط زیر را داشته باشد، کاندیدای مناسبی برای استفاده از دستگاه آی پی ال نخواهد بود:

  • بانوان باردار
  • افراد مبتلا به دیابت
  • افراد مبتلا به سرطان پوست
  • سابقه ابتلا به تبخال و بیماری‌های عفونی پوستی
  • مصرف‌کنندگان دارو‌های انعقاد خون

اگر علاوه‌بر درمان لکه‌های پوستی، به دنبال راهی برای از بین بردن منافذ باز پوست هستید، باید از دستگاه زئو xeo که جدید‌ترین و کامل‌ترین دستگاه پلتفرم جوانسازی است استفاده کنید.

عوارض لیزر لک های صورت با IPL

عوارض لیزر صورت برای لک  بعد از درمان با IPL، تا چند ساعت احتمال قرمزی و سوزش در ناحیه تحت درمان وجود خواهد داشت. در مواردی هم ممکن است پوست، دچار سوختگی‌های سطحی شود. البته همه این عوارض‌ها موقتی و کوتاه مدت بوده و پس از گذشت چند روز از درمان، به طور کامل از بین خواهند رفت. می‌توان گفت که روش IPL به نسبت سایر فناوری‌های جوانسازی پوست، عوارض کمتری دارد.

انتخاب کلینیک پوست و پزشک معالج نیز در عوارض درمان تاثیر‌گذار است. پزشک معالجی که با دانش و تجربه کافی، دستگاه‌های به‌روز دنیا را از شرکت تجهیزات پزشکی پوست و زیبایی تهیه می‌کند، قطعا روند درمان را بدون مشکلات جدی پیش خواهد برد.

بررسی عوارض لیزر آی پی ال

مراقبتهای بعد از ای پی ال؛ استفاده از روتین پوستی روزانه

یکی از بهترین روش‌های درمانی، برای رفع لکه‌های پوستی استفاده از تکنولوژی IPL است. در این پروسه آی پی ال، از یک اشعه متمرکز اما با پهنای باند بسیار وسیع استفاده می‌کند. اشاره کردیم که در روش IPL، به لایه اولیه پوست (اپیدرم) آسیبی وارد نمی‌شود؛ در نتیجه فرد بیمار به گذراندن دوره نقاهت و ریکاوری نیازی ندارد.

از بین بردن لک صورت با دستگاه ای پی ال می‌تواند، پوست را صاف کرده و لکه‌های ناشی از افزایش سن و کک و مک و حتی ماه گرفتگی را از بین ببرد. نتیجه حاصل از آی پی ال، در‌صورت مراقبت صحیح از پوست می‌تواند برای حدود یک‌سال پایدار باقی بماند. آی پی ال، بر‌خلاف لیزر باید در حدود 4 تا 6 جلسه و در فواصل سه هفته‌ای باشند. علاوه‌بر این، قبل از درمان با آی پی ال، باید از به مدت حداقل 30 روز از سولاریوم و برنزه شده پرهیز کنید. از مصرف دارو‌های حساسیت‌زا به نور و لایه بردار‌های قوی، از یک هفته قبل از درمان اجتناب کنید.

IPL؛ بهترین دستگاه لیزر برای لک صورت و جوانسازی پوست

فناوری همیشه زندگی را برای انسان‌ها راحت‌تر کرده است. IPL را هم می‌توان یکی از بهترین فناوری‌ها برای زیبایی و جوانسازی پوست دانست. برای استفاده از این روش درمانی، باید به سراغ مراکز پزشکی و کلینیک‌های زیبایی معتبر بروید. بهترین کلینیک‌های زیبایی، دستگاه‌های جوانسازی پوست را همیشه از شرکت تجهیزات پزشکی پوست و زیبایی آفا تهیه می‌کنند. آفا بهترین تجهیزات پزشکی کشور را عرضه می‌کند، پس همین حالا برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره، با شماره تلفن 02188107070 تماس بگیرید.

شماره تماس مجموعه

با ما در ارتباط باشید واحد پشتیبانی آفا آماده پاسخگویی به سوالات شما کاربران گرامی است.

نظرات کاربران

نظرات شما برای آفا ارزشمند است. لطفاً نظرات خود را برای ما بنویسید.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آشنایی کامل با لیزر ای پی ال برای لک صورت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *