آشنایی با مراقبت بعد از برداشتن خال؛ مهم‌ترین نکات بعد از خال‌برداری

دسته بندی ها : مقالات

برای رفع انواع عوارض پوستی روش‌های مختلفی وجود دارد؛ اما برداشتن انواع خال در کلینیک‌های مجهز پایان درمان نیست. هر نوع تغییری که در راستای زیبایی یا سلامت روی بدن انجام شود، به مراقبت‌هایی نیاز دارد. برداشتن خال هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر مراقبت های بعد از خال برداری با دقت انجام شوند، امکان بروز عوارض یا حتی رشد مجدد خال به حداقل می‌رسد. در این مقاله، مراقبت های بعد از برداشتن خال را بررسی کرده‌ایم. با رعایت نکات زیر، دیگر نگران بازگشت خال‌ها یا بروز عفونت بعد از برداشتن خال نباشید.

بررسی مراقبت های بعد از برداشتن خال

جلوگیری از عفونت بعد از برداشتن خال با پماد مخصوص

حذف خال، جای جوش، لکه پوستی و عوارض مختلف از هر روشی که انجام شود، پایان قطعی عارضه نیست. حتی در برداشتن خال با تکنولوژی‌های جدید و کارآمد نیز مراقبت‌های پس از درمان، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارند. طی سال‌های اخیر، روش‌های مختلفی برای از بین بردن خال ابداع شده است که هرکدام روش مراقبتی خاصی دارند. یکی از این روش‌ها، استفاده از حرارت برای درمان خال است.

برای سوزاندن خال از دستگاهی به نام الکتروکوتر ایجاد می‌شود. ایجاد حرارت موجب از بین رفتن خال خواهد شد. گرمای شدید الکتروکوتر شاید به پوشش لایه سالم پوست در اطراف خال آسیب برساند. استفاده از پماد آنتی‌بیوتیک و پانسمان منظم در جلوگیری از ورود انواع میکروب و همچنین ترمیم پوست تأثیر دارد. ازهمین‌رو استفاده از پماد مهم‌ترین نکته مراقبت بعد از برداشتن خال است.

مراقبت های بعد از برداشتن خال با روش جراحی

در حذف خال با جراحی، محل عارضه با تیغ شکافته می‌شود و متخصص، لایه‌های زائد را حذف می‌کند. ازآنجایی‌که در جراحی، پوست با تیغ برنده شکافته می‌شود، پانسمان محل زخم باید کاملاً دقیق صورت بگیرد. هر پانسمان باید با نظر متخصص تا چند روز در محل جراحی باقی بماند. کشیدن بخیه نیز از یک تا دو هفته بعد از عمل انجام می‌شود و از مراقبت های بعد از برداشتن خال محسوب می‌شود. تعویض به‌موقع پانسمان از مهم‌ترین مراقبتهای بعد از برداشتن خال است که از عفونت جای زخم نیز جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از عفونت پوست با تعویض به‌موقع پانسمان خال‌برداری

روش‌های مراقبت بعد از سوزاندن لک صورت با لیزر

در دسته دیگری از فناوری‌های مورداستفاده برای حذف خال، عارضه با استفاده از لیزر درمان می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکات در مراقبت بعد از خالبرداری با لیزر، ممنوع بودن استفاده از مواد آرایشی است. استفاده از کرم‌های لایه‌بردار نیز موجب حساسیت پوست خواهد شد. کرم ضدآفتاب بی رنگ، یک راهکار فوق‌العاده برای ترمیم پوست لیزرشده است. مراقبت‌‌های بعد از برداشتن خال با لیزر دشوار نیستند، اما باید به‌طوردقیق با نظر معالج انجام شوند. ازآنجایی‌که لیزر بهترین راه برای برای حذف خال است، بسیاری از پزشکان پوست به‌دنبال کسب اطلاع درباره قیمت دستگاه لیزر co2 فرکشنال تا بهترین خدمات را به مراجعه‌کنندگان خود عرضه کنند.

منع استفاده از لوازم آرایشی پس از لیزر کردن خال

مراقبت بعد از خالبرداری با آر اف سرجیکال؛ دوری از نور خورشید با کرم‌ ضدآفتاب بی‌رنگ

فناوری آر اف سرجیکال یک روش مدرن است که طی آن با استفاده از امواج رادیویی، عوارض پوستی درمان می‌شوند. نور خورشید همواره یک عامل مهم برای پیری پوست به حساب می‌آید؛‌ بااین‌حال دوری از آفتاب بعد از لیزر اهمیت ویژه‌تری پیدا می‌کند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم بعد از لیزر آر اف سرجیکال از کرم‌های ضدآفتاب بدون رنگ با حداقل SPF50 استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت دستگاه‌های خال‌برداری آفا به صفحه قیمت دستگاه آر اف سرجیکال مراجعه کنید.

مراقبتهای بعد از برداشتن خال؛ ترفندهای مکمل خال‌برداری

با رعایت نکات مخصوص هر روش حذف خال می‌توان تا حدی زیادی جلوی رویش مجدد عوارض پوستی را گرفت. پس از برداشتن خال به‌جز مراقبت‌های اختصاصی و مهم باید به چند نکته کلی نیز توجه کرد. این نکات مراقبت‌های عمومی پس از حذف خال محسوب می‌شوند و برای همه روش‌های خال‌برداری کاربرد دارند. برای مثال، پس از حذف خال معمولاً باید تا دو روز از تماس پوست با آب جلوگیری کرد. سایر مراقبت‌های پس از برداشتن خال را در ادامه نوشته‌ایم:

  •  استفاده منظم از بهترین پماد بعد از برداشتن خال طبق تجویز متخصص پوست
  • دست‌کاری نکردن ناحیه تحت درمان
  • استفاده مداوم از کرم‌های ترمیم‌کننده تا چند هفته پس از حذف خال

بدون استفاده از روش‌های مختلف مراقبت های بعد از خالبرداری، امکان رویش مجدد عارضه بیشتر می‌شود. کلینیک‌هایی که با خرید دستگاه های مراقبت از پوست، خدمات حذف خال عرضه می‌کنند، باید مراجعان را در جریان این مراقبت‌ها قرار بدهند.

تأثیر کرم ضدآفتاب برای محافظت از محل برداشتن خال

حذف دائمی و ایمن خال‌ها با مراجعه به کلینیک‌های معتبر و مجهز

طی سال‌های اخیر، روش‌هایی مثل جراحی یا برداشتن خال با سوزاندن محبوبیتشان را از دست داده‌اند. کلینیک‌های مجهز و مدرن خدمات مراقبت از پوست را با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا عرضه می‌کنند. استفاده از جدیدترین فناوری‌ها در حذف خال روی اثرگذاری درمان تأثیر دارد و امکان رویش مجدد را به حداقل می‌رساند. مراجعه به یک کلینیک مجهز به دستگاه‌های مدرن و رعایت مراقبت‌های خاص، راهی برای حذف دائمی خال است.

انتخاب روش مناسب ضمن مراقبت های بعد از لیزر خال؛ راهی مطمئن برای زیباسازی پوست

انواع مختلف خال روی پوست هر نقطه از بدن که باشد، قابل‌تحمل نیست. حتی برخی از خال‌ها و عوارض پوستی، به‌غیراز اثرگذاری روی اعتمادبه‌نفس و زیبایی، شاید سلامت فرد را هم تحت‌‌تأثیر قرار بدهند. رفع انواع عارضه پوستی، آرزوی محالی نیست.

روش‌های مختلفی برای درمان انواع خال گوشتی و زگیل وجود دارد. از ترفندهای خانگی گرفته تا جراحی، سوزاندن و تکنولوژی‌های لیزر برای درمان عوارض سطحی پوست استفاده می‌شوند. روش‌های خانگی با پیشرفت علم به حاشیه رانده شده‌اند. در روش سوزاندن، خال با الکتروکوتر داغ می‌شود و از بین می‌رود. در درمان از طریق جراحی نیز انواع خال گوشتی و سرطانی با تیغ از ریشه بریده می‌شوند.

امروز برداشتن خال با دستگاه‌های مدرن انجام می‌شود. تکنولوژی‌های آر اف سرجیکال یا پلاسما فرکشنال جزو روش‌های مدرن هستند. تکنولوژی‌های جدید به‌خاطر سرعت و تأثیرشان محبوبیت فوق‌العاده‌ای در کلینیک‌های درمانی و زیبایی دارند. مراقبت‌های بعد از برداشتن خال، تأثیر بالایی روی موفقیت هر روش دارند.

وابستگی مراقبت بعد از خال‌برداری به روش رفع عوارض پوستی

مجموعه آفا، عرضه‌کننده دستگاه‌های حذف خال با تکنولوژی روز دنیا

درصد موفقیت درمان و حذف انواع خال پوستی به مراقبت‌هایی پس از خال‌برداری بستگی دارد. در این مقاله، مراقبت‌های بعد از برداشتن خال برای روش‌های مختلف را بررسی کردیم. رعایت کردن نکات مراقبتی و مراجعه به یک مجموعه مجهز، راز حذف موفقیت‌آمیز خال است. کلینیک‌های مجهز با درک نگرانی مراجعان، پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها را برای درمان عوارض پوستی به کار می‌گیرند.

مجموعه آفتاب فروزان آریا (آفا) دستگاه‌های تولیدی و وارداتی پیشرفته برای مراقبت از پوست را عرضه می‌کند. تکنولوژی‌های عرضه‌شده توسط آفا برای حذف خال اثرگذاری فوق‌العاده‌ای دارند. فناوری‌های مدرن با حذف کامل سلول‌ها امکان بازگشت خال در صورت رعایت مراقبت‌ها را به صفر می‌رسانند. شما درباره مراقبت های بعد از برداشتن خال با لیزر CO2 یا سایر روش‌ها چه فکر می‌کنید؟ تجربیات و نظرات ارزشمندتان درباره خالبرداری را با سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

شماره تماس مجموعه

با ما در ارتباط باشید واحد پشتیبانی آفا آماده پاسخگویی به سوالات شما کاربران گرامی است.

نظرات کاربران

نظرات شما برای آفا ارزشمند است. لطفاً نظرات خود را برای ما بنویسید.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آشنایی با مراقبت بعد از برداشتن خال؛ مهم‌ترین نکات بعد از خال‌برداری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *